Shen Zhinian and her elder legitimate sister, Shen Nanqiao, are both reborn. Determined to escape the tragic fate that befell her in their previous life, Shen Nanqiao forces Zhinian into the imperial palace in her place. Thrown into the treacherous world of the harem, Shen Zhinian carefully plots every move, striking back with brilliance and strategy. Her intelligence soon captures the attention of Emperor Nangong Xuanyu. As schemes and conspiracies unfold across both the imperial court and the inner palace, the two move from mutual suspicion to genuine affection, joining hands to overcome the dangerous turmoil surrounding the throne.