In 1868, Dario Brando saves the life of an English nobleman, George Joestar. By taking in Dario's son Dio when the boy becomes fatherless, George hopes to repay the debt he owes to his savior. However Dio, unsatisfied with his station in life, aspires to seize the Joestar house for his own. Wielding an Aztec stone mask with supernatural properties, he sets out to destroy George and his son, Jonathan "JoJo" Joestar, and triggers a chain of events that will continue to echo through the years to come.