Set against the backdrop of Quliang, the territory of Prince of An, Luo Qinglian, an extraordinary woman who had striking resemblance to the late princess, became entangled in a power struggle among the prince's sons. She ended up as the concubine of the third son, He Lianxin. Initially, Qinglian tried to escape, but as she experienced a series of events with Lianxin, she was moved by his compassion for the people. As a result, she was determined to stay by his side and assist him in realising his ambitions.