Yang Guo has been wandering the world since he was little. He is taken in by the great warrior Guo Jing and becomes a disciple of Quanzhen Sect. However, due to his mysterious background, he is subjected to humiliation within Quanzhen Sect. Unable to bear the torture, he switches to becoming a disciple of Xiao Longnv by chance and studies martial arts. Coincidentally, the foreign clan’s dharma master Jin Lun is leading his troops southwards and joins forces with the Ancient Tomb Sect’s abandoned disciple Li Mochou to seize the martial arts secret manual and military maps inside the ancient tomb. Yang Guo and Xiao Longnv unintentionally get involved in the conflicts in the martial arts world and go through several near-death instances together. The friendship between the master and disciple gradually develops into a bitter love affair. During this time, Yang Guo's arm is chopped off, he falls off a cliff, and he meets the "good teacher and beneficial friend" Shen Diao.