In the Late Edo Period of Japan, the Anti-Bakufu Sentiment broke out. Ichika, the most beloved wife of Shogun Yagami, was assassinated on the night of the five-planets alignment. Just before her death, an anomaly occurred with the pendant around her neck. When she woke up again, she had unexpectedly traveled through time to modern-day 21st century Japan, becoming the wealthy matriarch of the prestigious Kisaragi Clan. And her new husband, Kisaragi Sei, bore the exact same face as Shogun Yagami.
Still disoriented, the memories of the original owner of this body flooded into her mind: this woman and Kisaragi Sei were in a marriage of convenience. The timid and dull wife never gained her husband’s affection, while the ambitious rival, Kikuchi Masako, coveted the title of “Mrs. Kisaragi” and schemed to break up their marriage at every turn. As Ichika faced the aggressive homewrecker and the indifferent Kisaragi Sei, she realized he was not her beloved shogun. After learning the shogun’s tragic fate in the historical of the Anti-Bakufu Sentiment, she resolved to travel back to the Edo Period to save him.