Daichi and Asuna, informed of an abnormality by archaeologist Tamaki Tsukasa, head to the area to investigate the Baraji ruins in Akita Prefecture. There, they meet Yuto, the son of Tsukasa and Mr. Carlos Kurosaki, owner of WebTV, who claims to be the one who bought the land in the historical site. Inside the ancient palace, everyone encountered a giant ancient Tika statue with a turquoise stone placed on a pedestal. But because Kurosaki had the wisdom to take the turquoise stone back, it caused the Abyssal Saigork demon that was locked beneath the earth to rise again. Even though Daichi and X tried to fight Psygork, But when in the presence of an incomparably superior power Besides both of them being defeated. Even X Device was eaten away and Daichi and X couldn't unite together.