The Litchi Road
The story follows Li Shande, a man deceived by his colleagues and demoted from his supervisory role. Now forced to become the “Lychee Envoy,” he faces a near-impossible mission to deliver fresh lychees from Lingnan to Chang’an as a birthday gift for the Noble Consort. The saying goes that lychees change color in one day, lose their fragrance in two, and their flavor in three days. With more than 5,000 li between Lingnan and Chang’an, and under tight deadlines with limited resources, how can he possibly pull it off?