The Palace Stewardess tells the story of Zhao Ai, the second prince who returns to Nanshao after being held hostage, and Wu Zhenzhen, an orphan who enters the palace under the identity of a false noble daughter to avenge her mother. What begins as mutual suspicion gradually turns into a bond of trust through life and death trials. In the end, Zhao Ai restores order to the court and revives proper rule, while Wu Zhenzhen rises to become the The Palace Stewardess, overseeing the Six Palace Bureaus. Together, they protect the future of their family and country.