Universiti Kewangan dan Ekonomi Dongzhou yang ada pasukan bahas hebat sebelum ini telah bergabung dengan Universiti Beijing Jiaotong yang setanding. Xiaoyu, Nan Bei, Tao Hao dan Tuan Zi ialah pasukan utama Universiti Kewangan dan Ekonomi Dongzhou berada dalam krisis mungkin digantikan, ahli pasukan yang akan menggantikan mereka ialah Liu Yanze yang luahan perasaan Tuan Zi gagal dan Yin Nan yang merupakan lawan Xiaoyu sejak kecil. Mereka mencabar pasukan itu kerana tak puas hati, tapi telah ditewaskan. Pasukan gantian ini yang telah berserah kepada takdir telah jadi bermotivasi dan cuba menukar keadaan itu kerana mereka telah merasai keseronokan perbahasan dan mengeratkan hubungan mereka. Mereka benar-benar mencintai perbahasan kerana banyak perkara telah diajarnya. Namun, wakil sekolah risau pasukan gantian akan jadi lebih menonjol dalam Pertandingan Bahas Universiti Nasional, mereka pun mula kerap menyusahkan pasukan gantian. Pasukan gantian telah mengharungi banyak cabaran untuk menyertai Pertandingan Bahas Universiti Nasional dan akhirnya bertemu dengan musuh mereka, wakil sekolah dalam separuh akhir. Mereka yang mendapat tekanan daripada pihak sekolah, kebanggaan bersama dan impian sendiri perlu membuat keputusan yang paling sukar dalam tahun ini.