Cao Xuanxuan's Love Journey
Kisah ini bermula apabila Zhou Na, seorang novelis misteri moden, secara kebetulan dibawa ke Kota Yan pada zaman dahulu. Di sana, dia menjadi tunang kepada Majistret Daerah, Guo Zijie. Bersama-sama, mereka kerap menyelesaikan kes-kes aneh. Ketika perasaan cinta mereka semakin mendalam dan ikatan mereka semakin erat, sebuah konspirasi jahat yang melibatkan hidup dan mati mula muncul secara senyap...