《心动的信号》 is a dating reality show about eight strangers, 4 men and 4 women, living together in the Signal House. The show invites Zhu Yawen, Zhang Yuqi, Jiang Sida, Guan Hong, Yang Chaoyue, and psychologist Jiang Zhenyu as detectives to observe and interpret the emotional development and also detect who might become lovers in the Signal House.