Lin Luxiao possesses exceptional firefighting skills and extensive experience. He is the head of the Special Operations Station on Heping Road in Beixun City. By a twist of fate, he is chosen to become an instructor for a reality show aimed at promoting firefighting knowledge. During the show, Lin Luxiao coincidentally encounters Nan Chu, a dancer he had rescued from a fire years ago. Nan Chu develops a fondness for Lin Luxiao, but he keeps his distance due to the inherent dangers of his profession. As Nan Chu and Lin Luxiao gradually deepen their understanding of each other, they affirm their feelings. Faced with the most dangerous forest fire, Lin Luxiao and his teammates choose to advance against the flames.