Shen Zhuoran, a retired literature professor, lives a seemingly content life with his children and grandchildren. After the passing of his beloved wife, he embarks on a journey of matchmaking, encouraged by an old friend.
Each encounter brings Shen Zhuoran not just emotional challenges but also personal growth. His reflections on love and life ripple through the family, quietly shaping those who have stood by his side all along.