This is a romantic story of Lin Yusen and Nie Xiguang. Nie Xiguang transitions from college to career, experiencing a crush on Zhuang Xu during university. In the workplace, she meets Lin Yusen, a former surgeon in the solar industry. Despite initial misunderstandings, her warmth captivates Lin Yusen, leading to mutual love. With his support, she lets go of past regrets and embraces love. Evolving professionally, she achieves personal growth, finding love, friendship, and fulfilling her dreams.