This sequel follows the married life of the cool and composed Prince An, Xiao Jinyu, and the imperial forensic examiner Chu Chu. With careers, relationships, and ambitions all taken to the next level, they join forces with the young talents of the Three Judicial Offices to uncover the truth behind mysterious cases and work together to safeguard peace in the Tang Dynasty.