It tells the story of Shen Zhiheng, a gentleman and celebrity in the Republic of China, and Mi Lan, the daughter of a wealthy businessman, who has been blind since childhood. They met on a fateful night when Mi Lan accidentally got a moment of vision, thus finding out Shen Zhiheng's secret of his immortality. From then on they have been tied to each other and redeemed each other ever since.