Mystery of Antiques
In 1928, an evil wind swept Beijing City. In the name of birthday celebration, the director of the police department imprisoned the big shots in the antique industry. When the Five Houses were in crisis, Xu Yicheng went to great lengths and settled it. What’s worse, Chen Weili, Xu’s old friend, was murdered in the street. Before his death, Chen sent a note to Xu, on which “Wind” and “Earth” were faintly marked. Xu investigated it and surprisingly found Chen’s death concerned with the Japanese. Yu Fang, a prince of the former dynasty, confessed that Concubine Shushen’s tomb in Dongling was robbed, and asked Xu to help resolve the Dongling crisis. Xu sensitively realized that the Dongling crisis was related to the death of his friend Chen. For the country, to avoid China’s national treasures stolen by the enemy; in private, to uncover the truth about his friend’s death, Xu Yicheng, with the help of the royal descendant, Hailanzhu, Liu Yiming from the Five House, Huang Kewu, and his friend Fu Gui, braved the Ping’an City and prevented the outflow of the treasures.