Rurouni Kenshin
During the Meiji Restoration, both sides fight for their ideals. To promote the new era, the restorationists resort to assassination. Kenshin Himura is one of them. He learns the Hiten Mitsurugi Style from Seijuro Hiko. With his skills, he becomes Battousai the Manslayer. After the Meiji government is established, he becomes a wanderer who carries a reverse-blade sword. He befriends Kaoru, Yahiko Myojin, and Sanosuke Sagara. Their friendship deepens and his ruthlessness is being purified.