The story follows the decisive and cunning young master Mu Qingyan and the laid-back, free-spirited heroine Cai Zhao, whose intense relationship oscillates between sweetness and anguish. Together, they navigate the treacherous martial world, exposing the "masks" worn by its inhabitants. Their journey is filled with love, hate, constant twists, and strategic battles, painting a vivid picture of a heroic and dynamic martial arts community.