Lady Liberty
Lin Zhanqiao is an independent and emotionally mature woman living in the city. Surrounded by admirers, she has chosen to remain single and live on her own. It's not that she rejects marriage, she simply refuses to settle for anything less than real love and a sincere partnership. Deep down, she has always longed for a genuine romance and a pure, meaningful marriage.
When she meets He Dezhang, the two begin with misunderstandings and clashing impressions. But as they grow together through love, career challenges, and life-changing decisions, they gradually realize they are exactly what the other has been searching for. After overcoming the obstacles reality places in their way, they decide to step into marriage together.
Meanwhile, Lin Zhanqiao's close female friends each make their own choices in life and eventually find the happiness that suits them best. In the end, they come to understand the true meaning of love and marriage, embracing lives that are simple yet joyful, ordinary yet deeply fulfilling.