It tells the story of Mu Zhuohua, a career-driven woman who rebels against the traditional institution of marriage and strives for success, and Liu Yan, a valiant warrior burdened with national enmity and family feud. They find redemption in each other, developing a deep understanding and love. Together, they join forces to defend their country, overcome external threats, and ultimately become people who follow their hearts and embrace challenges.