Love Algorithm
Cole, a reality dating show scriptwriter, is forced to recruit viral singer Phil—his former best friend—for the show’s upcoming season. The catch? They haven’t spoken in years since a fallout over a misunderstood high school love triangle.
As tension turns into unexpected tenderness, their emotional dynamic is further complicated by May, a charming contestant who’s been paired with Phil as part of a fake on-screen romance. While the show milks their chemistry for views, May begins to fall for Phil for real, unaware of his growing conflict and attraction toward Cole.
Just as the triangle intensifies, the show’s script gets leaked online. The public lashes out at the manufactured love stories, and Phil becomes the face of the backlash. With reputations on the line, Cole and Phil must face their past and decide if they’re ready to tell a different kind of love story, one that’s no longer written for the cameras, but for themselves.
“Love Algorithm” is a modern queer romance that explores missed chances, emotional authenticity, and what happens when real feelings break through a scripted world.