Gon Freecss, a 12-year-old boy with the hope of finding his missing father, sets out on a quest to take the Hunter Exam. Along the way, he picks up three companions who also aim to take the dangerous test: the revenge-seeking Kurapika, aspiring doctor Leorio Paladiknight, and a mischievous child the same age as Gon, Killua Zoldyck.