A female college student, Ning Chuxi, accidentally finds herself entering a book, becoming the vicious supporting character, Princess Yue Xi, who doesn't survive beyond the first three chapters. To save herself, she makes the bold decision to return to her hometown, hoping to avoid the inevitable fate outlined in the original plot. However, after experiencing the warmth of familial love back home, she gradually develops a deep connection to this world. No longer content with merely saving her own life, Ning Chuxi resolves to save other characters whose lives are also being crushed by the main storyline. She decides to rescue the male supporting character, Xiao Xinghang, who is fated to die at a specific point in the story. Together, they form an alliance to alter the main plot and seek justice for the original character’s wronged family.