The series is about the patient, He Ran, learning about life, romance and personal growth in the last stage of her life, and how after she coincidentally met the excellent horticulturist, Xiao Han, who had a rough life and almost lost all his confidence, they have found the most important missing part of their lives in each other. They regain the confidence and hope in life, and eventually be happy forever after.