The fierce battle between Meliodas, the captain of the Seven Deadly Sins, and the Great Holy Knight Hendrickson has devastating consequences. Armed with the fragments necessary for the revival of the Demon Clan, Hendrickson breaks the seal, allowing the Commandments to escape, all of whom are mighty warriors working directly under the Demon King himself. Through a mysterious connection, Meliodas instantly identifies them; likewise, the 10 Commandments, too, seem to sense his presence.