Doktor perubatan moden yang bijak dan berani, Ling Ruo Jin, mendapati dirinya dibawa kembali ke masa lalu, dilahirkan semula sebagai seorang wanita lemah dan tidak menarik pada zaman dahulu. Dia dipaksa berkahwin dengan putera berwajah dingin, Xiao Ye Han, yang membencinya. Dengan kemahiran perubatan yang canggih dan keperibadian yang berani dan tegas, Ling Ruo Jin melawan dengan gigih, mengalahkan musuh-musuhnya, membongkar kemunafikan, dan akhirnya mencapai kehidupan yang memuaskan.