Yang Jian, seorang lelaki muda yang dilahirkan dengan penglihatan yang mengalami kesejukan dan diskriminasi penduduk kampung sejak dia masih kecil. Bagaimanapun, pada suatu hari, ibu Yang Jian, Fairy Yunhua, meninggal dunia ketika berjuang untuk melindungi nyawa musuh dunia. Selepas mengalami semua ini, kehidupan harian Yang Jian menjadi sangat menyakitkan sehingga dia mengetahui bahawa satu-satunya cara untuk mengalahkan tuhan dan mencari kebenaran serta menyelamatkan ibunya adalah dengan membuka meterai dan mendapatkan semula keilahiannya. Yang Jian dibimbing oleh temannya, jubah rusa, untuk mencari jalan untuk melakukan ini, dan akhirnya belajar di bawah bimbingan Maharaja Jade. Setelah melalui pahit getir kematian dan kemudian dilahirkan, Yang Jian akhirnya membuka visinya kepada mata syurga tentang hukuman ilahi, dan penanamannya berkembang pesat, mengambil anjing yang menggeram, mengalahkan para dewa, dan akhirnya mencapai nirwana, menjadi seorang kudus dalam daging dan menyegel tuhan dalam satu pertempuran.