Ia menceritakan kisah seorang pelajar kolej wanita mengembara kembali ke masa lalu ke akademi kuno dengan tidak sengaja. Banyak cerita lucu berlaku antara protagonis Wu Wanwan yang menyamar sebagai budak lelaki dengan rakan sekolahnya Tang Wenqi dan Qi Shan. Mereka bekerjasama untuk membetulkan pengagihan sumber pendidikan yang tidak sama rata pada zaman dahulu. Mereka juga memerangi ketidaksamaan, menghalang diskriminasi kelas di akademi swasta supaya semua orang boleh mendapat pendidikan. Mereka mengatasi perlbagai halangan, dan semua orang tersentuh oleh mereka dan mengiktiraf cita-cita mereka. Konsep pendidikan moden berjaya diperkenalkan ke akademi kuno.