Kota Dan jatuh ke tangan musuh, Puteri Dan Li dicederakan secara tak sengaja oleh kawan zaman kanak-kanak, Su Mu. Mujurnya, dia bertemu dengan Maharaja Zhao Yuan, Qin Yu yang boleh menyembuhkan dia. Dia ingin mengambil hati baginda, tapi dimansuhkan ke istana terbiar pula. Akhirnya, dengan bantuan kawan baik yang bekerja sebagai ahli sihir, pengawal yang setia dan orang-orang lain, kisah cinta antara seorang puteri yang bersikap cuai dan maharaja yang bersikap dingin mula berkembang.