Luo Ai Lian, anak perempuan sulung keluarga Luo yang lembut dan damai, kehilangan segala-galanya dalam sekelip mata akibat bencana yang tiba-tiba dan dibuang dari kekayaan ke dalam kubur. Selepas mengalami banyak kesukaran, dia akhirnya menemui jalan keluar yang sempit dan menjadi anak perempuan sulung kepada agensi pengiring, Shen Dan Qing, yang mahir dalam kedua-dua sastera dan seni mempertahankan diri, dilahirkan semula dari abu, dia memulakan jalan berduri untuk menghancurkan musuhnya dengan tangannya sendiri. Semasa perjalanan membalas dendamnya, Shen Dan Qing secara tidak sengaja menarik perhatian Jeneral Xu, yang sedang mencari harta karun yang hilang, membangkitkan syak wasangkanya. Ini menambahkan lagi liku-liku kepada laluan balas dendam Shen Dan Qing, menjadikannya unik dan penuh dengan pasang surut. Dalam pertempuran yang mendebarkan akal dan keberanian ini, mereka membantu antara satu sama lain dan bertambah sayang antara satu sama lain.