Cerita ini berkisar tentang Gu Sheng, seorang pelajar senior yang gemar muzik dan gigih mengejar impian sambil diam-diam menjaga identiti tersembunyi sebagai individu rendah profil dalam lingkaran muzik tradisional yang dikenali sebagai "Sheng Sheng Man". Dia merindui peluang untuk bekerjasama dengan pujaan hatinya, seorang tokoh terkenal dalam komuniti lakon suara yang dipanggil "Qiang Qing Ci". Secara kebetulan, dia berpapasan dengan Mo Qingcheng, yang sebenarnya adalah "Qiang Qing Ci", semasa suatu acara. Dengan bantuan sahabat baik Gu, jarak di antara mereka secara perlahan-lahan berkurang. Seterusnya, Mo Qingcheng menggunakan hidangan yang lazat dan suara yang memikat, secara perlahan-lahan memulakan rancangan untuk menaklukkan hatinya. Pada masa Gu Sheng sedar, dia sudah jatuh ke dalam perangkap manis yang disusun oleh Mo Qingcheng.