Semasa sedang membuat kerja, Fang Ximu, seorang pengaturcara untuk permainan romantik "Hubungan Rahsia," terjatuh ke dalam permainan secara tidak sengaja sebagai NPC yang boleh log keluar pada bila-bila masa. Untuk menyelamatkan nyawanya, dia harus memenangi hati watak lelaki utama permainan, Bai Haotian, dengan menyelesaikan misi-misi romantik utama. Fang Ximu, yang mahir dalam hal cinta tetapi masih belum berkahwin sepanjang hidupnya, berdepan dengan "lelaki impian ultimat" setiap gadis.