Kisah cinta Lin Yusen dan Nie Xiguang mengisahkan perjalanan Nie Xiguang yang ceria dan bersemangat ketika melangkah dari masa universiti ke alam pekerjaan.
Semasa di universiti, dia menyimpan perasaan terhadap Zhuang Xu, seorang pelajar genius yang dingin. Kemudian, dia bertemu dengan Lin Yusen, bekas pakar bedah yang beralih ke dunia perniagaan. Walaupun pada awalnya salah faham, Lin Yusen akhirnya terpikat dengan kehangatan Nie Xiguang.
Dengan cinta dan sokongannya yang teguh, Nie Xiguang mengatasi penyesalan masa lalu, menemui hala tuju hidupnya, serta mencapai impian dan kebahagiaan dalam cinta serta kerjayanya.