Yi Yike, yang nampaknya mempunyai kehidupan yang sempurna, hidup melalui usia 30-an dengan berfikir ia adalah seperti yang sepatutnya. Sama ada di syarikat atau di rumah, segala-galanya dirancang untuk t tanpa sudut mati. Seperti Wonder Woman yang tidak pernah jemu, dia menjaga semua orang di sekelilingnya, tetapi dirinya sendiri. Sehinggalah dia bertemu di sudut kedai serbaneka, budak lelaki yang sering pergi makan di rumahnya semasa dia kecil, tetapi kini seorang lelaki yang penuh dengan cahaya matahari, Xu Guangxi. Xu Guangxi bertemu Yike sekali lagi selepas pulang dari belajar di luar negara, dan rasa pergantungannya daripada pergantungannya telah menjadi degupan jantung yang berdebar-debar, tetapi mengejar Yike bukanlah tugas yang mudah bagi Guangxi, dan ini bermakna untuk menahan tekanan yang pantas dan melampau. Tetapi kerana cinta, dalam tahun-tahun yang panjang, Guangxi telah menjadi lebih dan lebih matang; menyesuaikan semula rentak, dan bergerak ke hadapan dengan tegas. Kedua-dua hati yang berdebar-debar yang telah melalui pelbagai cabaran dan pilihan semakin dekat sedikit demi sedikit, dan mereka kini juga memahami bahawa cinta yang terbaik bukanlah untuk mengorbankan satu sama lain, tetapi untuk menarik dan menghormati antara satu sama lain, supaya kedua-duanya boleh menjadi orang yang lebih baik.