River Sunset
This series, for the first time, frames China's World War II experience within a global narrative. To support the U.S. bombing raid on Tokyo, China sends a top strategic spy with dual Chinese-Japanese identity and a young military medic trainee onto the heavily guarded Japanese "floating prison", Sanzao Island. Forty days later, the war in the Pacific takes a dramatic turn. What happened during those forty days? Why did all sixteen B-25 bombers crash in western Zhejiang? How did this operation change the course of the war in the East? The series unravels these mysteries for audiences worldwide.