Interstellar warfare has lasted for hundreds of years, with various civilizations fighting each other. Tang Long, who harbors dreams of becoming a marshal, used his wisdom to thwart the Silver Eagle Empire's plan to provoke a black hole bomb war, and he met Star Zero, the central computer of the Federation. He underwent the cruel training of mechanical instructors, rescued the self-propelled artillery fleet, and led the female soldier battalion to regain their freedom. Little did he know, a greater enemy conspiracy awaited him...