《我要打篮球》 is a basketball-themed competition reality show. The four most popular artists and basketball superstars, Li Yifeng, Allen Deng, Jeremy Lin, and Du Feng establish two camps in the show to recruit basketball boys from all over the world. Based on the game mode of 3V3 and 1V1, the show produces China's own basketball stars through various competitions like auditions and team matches.