A grisly dismemberment case unites two cops with clashing styles, Xu Xiao and Lin Guoqiang, forging a mentor-mentee bond. They uncover a sinister link between the case and an ancient evil ritual for immortality, orchestrated by a seemingly harmless, highly educated young woman.