This is a story of love and redemption between the journalist Xu Nannan and the forest ranger captain Han Xizhou. As they joined hands to fight against poachers, they uncovered the truth about Xu Nannan's amnesia from ten years ago. Through relentless efforts, Xu Nannan eventually overcame her fear and protected the forest. Both of them matured and found love.