Dongzhou University of Finance and Economics, characterized by debate, merged with the comparable Beijing Jiaotong University. As members of debate team one of Dongzhou University of Finance and Economics, Xiaoyu, Nanbei, Tao Hao, and Tuanzi were facing a huge crisis of replacement of their team. What’s more, their team would be replaced by the team of Liu Yanze, who refused Tuanzi’s love, and Yin Nan, Xiaoyu’s childhood rival. Unwilling to become substitutes, they decided to challenge their rivals, but failed. These substitutes went from "giving up " to "going up", and gradually gained fun and friendship in debate. They learned a lot from debate and they really love it. However, the school team was worried that the rapidly growing substitutes would dominate the national competition. It started to make things difficult. All of them went through all the troubles to participate in the national debate competition. Finally, they met their rivals of the school team in the semi-finals. Faced with school pressure, collective honor and their own dreams, they had to make the hardest choice of the year.