Mahosatha The Sage of The Kingdom
Here’s a story of a boy named ‘Mahosatha’ in Mithila City who is known as ‘The wisdom of Jambu Continent’. He helps the locals in solving their various problems on a daily basis. His 100 playmates, born on the same day as he, are skillful in different areas and have been of his assistance. Suvapodaka, his clever cockatoo, always watches his back. The 4 royal sages, the advisors to King Videharaja, are jealous for his outstanding talents, thinking that he would replace their seats in the court. They employ various dirty tricks as far as they can think of to haze the boy. Yet, wise men always survive in any circumstances. With his 100 friends, solutions have come with gags and laughter along with wisdom and morals. Let’s see how much fun that could be on ’Mahosatha Jataka’