Qin Yu, the newly appointed top scholar, marries Zhang Qiong, the notorious 'shrew' known for miles around, to repay a meal she treated him to three years ago. Unexpectedly, this sets off a life-and-death situation entangling both domestic strife and court politics. Qin Yu, who appears gentle and frail on the surface, is actually a covert royal agent entrusted with the crucial task of investigating corruption in disaster relief efforts. The bold and fearless Zhang Qiong fights with wit and courage against her ruthless uncle to protect her younger sister. The couple work hand in hand with one heart to benefit the people.