Princess Xiao Ningyun of Tianyun Kingdom becomes a blood slave after her nation fell. She is bought by Prince Duan of Daliang, Chen Fengxue, who torments her due to past grudges. Yet, as he uses her for his own purposes, he finds himself drawn to her without him knowing. After enduring numerous trials, they resolve their misunderstandings and confess their true feelings to one another. In the end, they choose to retreat into seclusion together in the mountains.