《我和我的经纪人》 is the first Chinese reality show focusing on a real entertainment agency. The show features the partnership between artists and their agents, through the typical working relationship of "star-star partner", it records the interesting stories that happened in their work and how they get along with each other. The show reveals the unknown stories behind the scenes, the operating ecology, and the diverse contemporary workplace culture.