Slam Dunk
Sakuragi Hanamichi was already dumped by 50 girls in junior high before coming to Shohoku High School. The last girl abandoned him because she had crush on Oda from basketball club, thus Sakuragi detested basketball. In Shohoku High School, Sakuragi fell in love with Haruko who, however, was enthusiastic about basketball. In order to win her heart, Sakuragi decided to join the basketball club and got admitted after winning the bet with basketball club leader Akagi Takenori. After his joining, together with the arrival of MVP Rukawa Kaede and the return of Miyagi Ryota and Mitsui Hisashi, the Shohoku basketball club became strong again, heading towards their dreams of being No.1.