A Chinese Ghost Story
Ning Tsai-Shen (Ning Choi-san), a humble tax collector, arrives in a small town to carry out his work. Unsurprisingly, no-one is willing to give him shelter for the night, so he ends up spending the night in the haunted Lan Ro temple. There, he meets Taoist Swordsman Yen Che-Hsia (Yin Chik-ha), who warns him to stay out of trouble, and the beautiful Nieh Hsiao-Tsing (Nip Siu-sin), with whom he falls in love. Unfortunately, Hsiao-Tsing is a ghost, bound for all eternity by a hideous tree spirit with an incredibly long tongue that wraps itself round its victims and sucks out their life essence (or 'yang element')...