Zhao, a healer of the Wuyue tribe, is unaware of her divine heritage as a descendant of the goddess. She serendipitously meets and falls for Ying Du, the ruler of the Puluo State, only to witness his merciless slaughter of her people and loved ones. Through the mystical Fengwu Bracelet, which grants the power to traverse time, the two embark on a journey across three reincarnations. Zhao ultimately unravels the truth, defies the heavenly decree that forbids the goddess from love, and shatters the chains of destiny to unite with Yingdu at last.