During the turbulent years of Dawei, the realm remains divided. Prince Ning, Zhao He, leads his army to war and finds himself on the brink of death. Under imperial orders, the Office of Divination offers a rare medicinal slave to cure his poisoning. That slave, Yi Jiu, secretly the Saintess of the Moon Clan, uses herself as bait and becomes deeply entangled in a web of deception. In the end, Zhao He and Yun Yao work together to uncover the truth behind the Moon Clan's massacre. Together, they overcome life-and-death trials, stay true to their original purpose, and protect peace across the land.