The Forensic Unit of the Yunxi City Police Department is where the most major and baffling cases converge. Led by Captain Leng Qiming, a team of young, sharp investigative minds—including Ye Qian, Si Yuanlong, Jiao Lei, and Zhang Ziwu—tackles each puzzle. Among them are profilers who decode the human psyche, tech wizards who master every piece of forensic equipment, seasoned detectives with old-school wisdom, and a slick, quick-witted rookie who provides much-needed levity. United by the principle "To decipher death's code is to guard life's dignity," they each bring a unique skill set to the table. As they peel back the layers of one bewildering crime after another, they expose not just the truth but the raw nature of those involved. Yet just when one mystery seems solved, another emerges from within it. Step by step, as the truth comes to light, so too does the real face of human nature.